perjantai 31. elokuuta 2018

bujo | helmikuu & maaliskuu

Pahoittelut taas kerran kuvien laadusta, argh... helmikuun kuvat otin keskellä yötä äärimmäisen huonossa valossa, eikä mulle jälkikäteen nähtävästi tullut mieleen muutenkaan tarkistaa kuvien laatua miltään osin, huoh. No, onneksi niistä nyt kuitenkin suurinpiirtein näkee, miltä tuo meikäläisen helmikuu näytti XD Kyseiselle kuukaudelle en tehnyt mitään introa, koska en yksinkertaisesti halunnut - ja sehän tässä bujoilussa just onkin parasta, kun voi mennä niin täysin fiiliksen mukaan. Helmikuun loppuun tein itselleni ns. "brain dumpin" - aika vähän tuli tuota aukeamaa käytettyä, mutta toisaalta tieto siitä, että se on olemassa ja käyttövalmiina, tuntui jotenkin helpottavalta. Tykkäsin tosi paljon syyskuun viikkonäkymistä ja halusin ottaa ne uudestaan käyttöön, mutta koska olin sopinut itseni kanssa, että saan tehdä bujoa etukäteen ainoastaan, jos kokeilen jotain uutta, oli mun hieman modifoitava syyskuun systeemiä. En osaa sanoa kummasta pidin enemmän; koin molemmat systeemit oikein toimiviksi. 



Maaliskuussa halusin ensinnäkin ottaa käyttöön perinteisemmän kuukausinäkymän, koska ne on enemmän mun juttu, mutta tein siitä kokeilumielessä hieman pienemmän. Samaten halusin ottaa uudestaan käyttöön juoksevat listat, mutta koska tiesin, että kuukausi tulisi olemaan harkan takia kiireinen, päätin omistaa jokaiselle viikolle kokonaisen aukeaman yhden sivun sijaan (toisin kuin tammikuussa). Näihin aikoihin Henkan työvuorot ja menot tuntuivat muuttuvan jatkuvasti ja koska tolta mieheltä ei vaan yksinkertaisesti onnistu sähköisen kalenterin käyttö, mä koin tarpeelliseksi tehdä aukeaman, jonne saisin kaikki ne sen "menen ehkä, eikun en menekään, menen tuolloin, paitsi että työvuoro muuttui" -jutut. Eihän siinä mitään, jos tykkäisin bujoilla lyijärin kanssa, mutta kun en vaan pysty enkä kykene...



Täytyy myöntää, että fanitan edelleen todellatodellatodella paljon näitä maaliskuun viikkonäkymiä ja melko varmasti otan ne käyttöön uudessa bujossa. En osaa sitä sen paremmin selittää, mutta sen lisäksi, että nää oli tosi toimivat, ne myös miellyttävät omaa silmää esteettisesti - ja osittain sen takia ne olikin niin toimivat, koska musta oli kiva palata bujon ääreen päivittäin, kun se oli niin nätti, jotenkin. Tässä vaiheessa aloin viimeistään myös hahmottaa paremmin sen minkälaisia mun viikkonäkymien tarvitsee olla, jotta saan niistä parhaan hyödyn irti sekä toisaalta sen, että mun ei tarvitse piirtää bujoon oikeasti yhtään mitään saadakseni siitä "nätin" - on monia muitakin tapoja tehdä siitä omaa silmää miellyttävä. Mua edelleen ärsyttää tosi paljon se kuva, minkä useimmat ihmiset bujoilusta saa - kun ei siinä oikeasti ole pointtina se ulkonäkö vaan se, että saat elämäsi järjestykseen. Bujo on oikeasti vain ja ainoastaan lista asioista, that's all. Itse vaan henkilökohtaisesti käytän bujoa todennäköisemmin silloin, kun olen tyytyväinen kyseisen kuukauden/viikon ulkonäköön, joten sen takia se esteettisyys on mulle itselleni tärkeää. Mutta --- jokainen tavallaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti