keskiviikko 29. elokuuta 2018

bujo | tammikuu 2018

Aloittaessani bujoilun, yksi mun suurimmista ns. huolenaiheistani oli oikeasti se, että mitä jos yhtä vuotta ei saa mahtumaan yhteen kalenteriin? SIIS APUA HEI. Mulle vuosi ei periaatteessa ole koskaan ollut perinteinen kalenterivuosi; työstäni johtuen mennään sen sijaan varhaiskasvatuksen toimintakausien mukaan, eli mun vuosi alkaa perinteisesti elokuusta, mikä tietenkin tuntui itsellekin tosi luontaiselta kouluvuosien jälkeen. Paitsi että nyt tämän ajan mitä olen itse ollut opiskelemassa, aloittava kuukausi on ollut tietenkin syyskuu. En ole enää yhtä neuroottinen senkään suhteen että kaikki toimintakauden kuukaudet pitäisi saada samaan vihkoon, eikä mulla ole missään vaiheessa ollut tarvetta aloittaa uutta bujoa jokaisen vuoden alussa, mutta a) kyllähän mä silti hieman toivon, että saisin yhden vihkon kestämään koko toimintakauden ja b) kyllä mä haluan joulukuun ja tammikuun väliin jotain vuoden vaihtumisen merkiksi. Tällä kertaa näiden kuukausien väliin iskin sivun, johon mun oli myöhemmin mahdollista lisätä vaikka lupauksia tai mantroja tulevalle vuodelle. Tää on kaikessa yksinkertaisuudessaan yksi mun suosikkiaukeamani ja palaan sen äärelle edelleen säännöllisesti. En nyt henkilökohtaisista syistä jakanut tässä noita mantrojani, mutta listalta löytyy tosiaan kaikenlaisia asioita, kuten esim. "tietekone + muut ruudut illalla kiinni ajoissa" ja siis voin heti kättelyssä kertoa, että tuo kyseinen lupaus ei TODELLAKAAN ole toteutnut, haha. 





Tammikuulle valitsin teemaväriksi vihreän, koska tammikuu on meikäläisen synttärikuukausi ja vihreä suosikkivärini joten, go figure... Halusin myös kokeilla mahduttaa kaksi viikkoa yhdelle aukeamalle. Tykkäsin tästä systeemistä sen verran paljon, että maaliskuussa otin sen käyttöön uudestaan, joskin hieman muunneltuna versiona. Oon tullut siihen tulokseen, että nää juoksevat listat toimii mulla - ainoa huono puoli on se, että koska viikkonäkymät on jo valmiina, eikä sun tarvitse joka päivä erikseen tehdä sitä päivän listaa, bujoon kurkistaminen unohtuu helposti. Silloin kun on reipas olo niin täähän ei ole mikään ongelma, koska mun tulee tuolloin otettua bujo mukaan aamupalapöytään, mutta sitten taas niinä päivinä kun fiilis ei ole mikään aktiivisin, niin bujo on asteen verran helpompi vaan unohtaa jonnekin... Kokemusta on, kröhöm. Mutta all in all, toimi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti