perjantai 29. toukokuuta 2015

soittolistalla vol 2

(aka tsemppimusaa & katse tulevaisuuteen)

Mä olen ihan pennusta asti ollut sellainen, että jos oikeasti tahtoo tietää mitä mun pääni sisällä liikkuu tai ihan vaan millä fiiliksellä olen, niin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota siihen mitä ja minkälaista musiikkia kuuntelen - biisien sanat kertoo yleensä kaiken tarvittavan, jos niitä vaan osaa oikealla tavalla tulkita... ja joskus ei tulkintaa edes tarvita, suoraan sanottuna. Mä en nykyään enää kuuntele edes hirveästi musiikkia, koska a) kone ei aina pyöritä youtubea, eikä spotifyitä, enkä ikinä muista, että tablettia voisi käyttää --- ja b) jostain syystä sen musiikin sitten pitää aina olla sellaista, joka kolahtaa ja johon voin samaistua tai jonka antaa mulle jotain - jos ei muuta niin ainakin sen fiiliksen, että mennä tanssahtelen ympäri kämppää. Pentuna mulla tuntui mankka huutavan koko ajan, mut ehkä ihan jo työnikin takia osaan nykyään nauttia hiljaisuudesta.

***
OMA PÄÄ  
kuningasidea
 
Tällä hetkellä tää on varmaan se mun soitetuin biisi - sellanen "kyllä sä pystyt siihen" -tsemppauskipale. Miksi? No, noi sanat Niinku, jos et sä pysty, niin älä siihen ryhdy, tai joudut oottaa ikuisuuksiin, että saat  sen uuden mahdollisuuden, tai voi olla että tämä on se ainoa, hetkesi käytä maailmalle näytä, sillä on raskas kantaa syyllisyyden painoa || siitä ettet tehnyt taaskaan sitä, ei kiitä kukaan, siitä ettet tehnyt taaskaan mitään, ei kiitä kukaan -- tää vaan muistuttaa mua just nimenomaan siitä, ettei yrittänyttä laiteta.


***
KESÄRENKAAT 
robin

Tää biisi on mulle vähän spesiaali, ahahaha. Siis ensinnäkin mun on ihan heti ekana tunnustettava jotain - kun tää biisi siis tuli, mä en tajunnut miksi nousi haloo siitä, jos lapset tätä lauleskelee. Siis kun siinähän lauletaan kesärenkaista, mitä hemmettiä? No, kyllä se totuus mulle sitten valkeni, haha. Niin, mähän en siis tiennyt että tää on joku kesäkumi-biisi, kun en mä edes tiennyt mitään mistään kesäkumibiiseistä (en, vaikka kuuntelen Cheekiä - tosin, enhän mä ymmärtänyt aluksi sitäkään että "Jossulla" on tosiaan "Jossulla" eikä "jos sulla on", öö) .......... siis en ihan oikeasti tiedä missä luolassa olen asunut. Mut sen takia pelkkä sana kesärenkaat saa mut nauramaan :D
 

H ei ymmärrä miksi tykkään Robinista, joten pieni extra tähän väliin - no siis kahtokaa nyt, onhan tuo lutuinen ja herttanen ja tollanen söpis. Melkein vois toivoo olevansa sen - ööö, aika monta? - vuotta nuorempi, ahahah. Tulee ihan mieleen Jeremy Sumpter, josta en aio sanoa muuta kuin, että vanhimmat ystäväni kyllä tietävät mitä tarkoitan, ahem. No ei vaan, siis mä ihan oikeasti tykkään Robinista, koska mun mielestä se laulaa omaan ikäänsä sopivia biisejä, jotka ainakin itselle jaksavat tuoda hymyn kasvoille, ja ai että miten monet "LOBIN" -konsertit olen (levyjen säestämänä, totta kai!) töissä nähnyt!!! Se tunne kun lapsen kanssa värkätään rikkalapion pidikkeeseen kiinni vaikkapa iso tussi, että saadaan kunnon "miklofonit", ja sitten meikäläinen istuu sohvalla sen tunnin verran katsoen konserttia, josta ei muuten liikettä puutu. Välillä ollaan ihan jouduttu kännykällä katsomaan näitä videoita, että mitenkäs ne jotkut liikkeet oikein tehtiinkään, että saadaan konsertiin oikeat "muuuuvsit" :D Joten, tiivistettynä. Kyllä 28 wee saa tykätä Robinista, jos tahtoo, peekele!


***
KIPINÄN HETKI
robin feat elastinen 

Meikäläisen uusin tuttavuus, taas on nähtävästi asusteltu siellä luolassa... Pakkohan se oli tänne listalle tunkea, kun sopii niin hyvin tämän hetken fiiliksiin; mitä ikinä sun unelmat onkaan et saavuta niitä unessa koskaan, ota ittees niskast kii - vaikeinta on itsensä voittaa. I hear you, dudes, I hear you. Ja kun mä nyt vaan tykkään Elastisesta ihan törkeesti, minkäs minä sille mahdan...


***
AERIALS
system of a down

Siis joo. Tää oli pitkään mun suosikkikappaleeni ja edelleen se vaan koukuttaa. Ääni, melodia - ja sit ne sanat, mä saan niistä ihan tajuttomasti irti, edelleen.

  ***
ÄLÄ TYRI NYT
jukka poika

Jaksat vielä jonkin aikaa, tätä paikkaa, näit ihmisii // Pystymetsä ja laakeeta peltoo, maisema herättää jumalan pelkoo // Täällä taivas roikkuu uhkaavana, päittemme yllä // Oot nuori ja rauhaton sydän, kyllästynyt tähän kuolleeseen kylään // Kun maltat mielesi pääset maailmaan kyllä // Taas perinteinen perjantai-ilta, rallin äänet kaikuu kaupungilta // Frendi kysyy sua mukaan säätämään, mutta säädöt ne jääköön tänään // Sulla on matkalippu toiseen maailmaan, kunhan tovin maltat olla focuses // Hölmö rupeis hankaluuksia haalimaan, tää mesta ei oo sun kokoses.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti