maanantai 17. lokakuuta 2016

syyskuun (ja vähän lokakuunkin) kuvaoksennusta

Se oli muistaakseni meidän laitoksen dekaani, joka heti ekana päivänä kehotti meitä fukseja kuvaamaan opiskeluaikana niin paljon kuin mahdollista. En tiedä mikä siinä onkin niin hankalaa, mutta harmittavan vähän on tullut oikeasti kuvattua muistutuksesta huolimatta - jotenkin se tuntuu aina unohtuvan tai sitten ei mukamas kehtaa. No, yritän parantaa tapani. Tässä viimeisen puolentoista kuukauden aikana on tapahtunut niin paljon uutta, oon muun muassa...


... tutustunut omaan demoryhmääni demoilla puuhatessa (ja itkiessä ja nauraessa) ja pakko sanoa, että meillä on kyllä melkoinen mimmijengi kasassa, haha. Ympäristökasvatuksen demoilla tuli pelattua hippaa, käytyä kahdessa eri museossa + näkötornissa ja tehtyä kaikenmaailman eskareille sopivia tehtäviä. Ja muistin muka jopa napata pari kuvaa! Noita kuvia ottaessani mietiskelin, kuinka tykkään Jyväskylästä hirveästi ja koen tosiaan kotiutuneeni superhyvin. Toki, voihan se olla, että muutaman kuukauden päästä on eri ääni kellossa, kun uutuuden viehätys väistyy - saas nähdä :D


... yrittänyt opiskella tehokkaasti, vaikka koira ei aina olekaan ollut asiasta samaa mieltä, huoh. Kämpässä on niin kylmä, että otus yrittää tunkea kylkeen koko ajan ja jos istun koneen äärellä, tai teen jotain muuta, niin Rymyhän ilmoittaa mielipiteensä hyvin selvästi - ja äänekkäästi. Yritin pitkin kuukautta lukea viime perjantaina tenttiin (ja onnistuin hävettävän huonosti, yaiks) ja tehdä hieman muistiinpanoja, mutta niinhän siinä sitten lopulta kävi, että tenttikirjan sain tenttiä edeltävänä iltana luettua loppuun. Jännitti muuten tuo eka tentti ihan jäätävän paljon, enkä mielestäni kyllä suoriutunut siitä mitenkään kehuttavasti eli jää nähtäväksi pääsinkö edes läpi, mutta toisaalta... Milloin viimeksi mä olen kokeessa esseevastauksia väsännyt? No, joskus miljoona vuotta sitten. 


... nauttinut maisemista (mä ihan oikeasti rakastan tätä kaupunkia ja tota kampusta) ja syksyn väreistä, vaikka en yhtään tykkää muutoin kyseisestä vuodenajasta. Tuulee, on kylmää ja pimeää, väsyttää ja nokka tuntuu vuotavan koko ajan. Mä olen sitä tyyppiä, jonka mielestä talvesta voitaisiin aina hypätä suoraan kesään ja toisin päin... tai oikeastaan jos ihan rehellisiä ollaan, se talvikin voitaisiin unohtaa. Pelkkä kesä riittäisi mulle oikein mainiosti, kiitos! Mä en itse asiassa malta odottaa meiän ensimmäistä kesää täällä Jyväskylässä ♥ 💜



... ehtinyt myös herkutella, omnomnom! Oon muutamana päivänä hengannut kampusalueella kun ei kotiinkaan viitsi parin tunnin takia lähteä, käynyt Raxissa kanssaeläjän kanssa (ja oli muuten hyvää, mä niin tykkään tosta paikasta) ja lainannut ilman lupaa samaisen ihmisen takkia, koska lenkillä satoi ihan kaatamalla, eikä mulla edelleenkään ole yhden yhtä vettä hylkivää takkia. En ymmärrä miksi, pakko tehdä asialle jotain. Siellä en tajunnut kuvia ottaa, mutta käytiin tosiaan yhtenä päivänä mummin ja pappan kanssa syömässä Rossossa mummin pelin jälkeen (kultamitali tuli, jee!). Mummi on siis pelannut lentopalloa ViLePassa niin kauan kuin muistan; ihan jo pienenä pentuna tuli kuljettua mummin mukana harjoituksissa ja joukkueessa oli edelleen monta tuttua naamaa. Enää ei ollut niin notkeaa toimintaa, kuin joskus vuosia sitten, mutta melkoisia mimmejä nuo ovat edelleen - oon niin ylpeä.


... tehnyt vähän sitä sun tätä! Pari iltaa ennen tenttiä iski hirveä stressi ja vaikka olisi oikeasti pitänyt lukea, istuin sen sijaan illan väsäämässä itselleni uutta kalenteria, koska kaupasta ei yksinkertaisesti löydy sellaista, joka täyttäisi kaikki toiveeni ja koska sijaistoiminta on in. Oon nyt lähiaikoina kiinnostunut tosi paljon Bullet Journalingista, tai oikeastaan jostain, mikä on perinteisen kalenterin ja sen sekoitus, ja jolle ei vissiinkään ole nimeä :D Joka tapauksessa, tein siis itselleni kalenterin ja seuraava kalenteri on jo suunnitteilla... kun vaan jostain löytäisin tällaisen vihkon. Että sellaista täällä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti