lauantai 20. helmikuuta 2016

cambridge - vko 6 | ke-pe

Hola! Nyt viimeistään on päivänselvää, että blogi on saanut Cambridgen myötä ihan uuden suunnan, ainakin hetkeksi. Ei tää aiheesta jauhaminen ikuista ole, mutta elämäntaparemontti sen sijaan on - tai siihen tässä ainakin pyritään. Päivitin sen takia tunnisteitani eli ensisijaisesti Camppailuun liittyvät postaukset löytyvät nykyään ainoastaan tuon oman avainsanansa alta. Täten skippaat ne helposti tsekkaamalla uusimmat postaukset aina airwaves -tunnisteen kautta. Niin ja hei, bloglovinissa tuo ns. valikoiva lukeminen onnistuu myös tosi näppärästi!


KESKIVIIKKO
 
KOTONA: (1) 1 pss + 100g mansikoita (2) kasvissosekeittoa + raejuustoa
TÖISSÄ: (3) 1 pss (4) vähän porkkanaa ja kukkakaalia
KOTONA: viimeinen pirtelö klo 22.30 + 100g mustikkaa ja 45g vadelmaa

Keskiviikko ei meinannut toimia, ei sitten millään. En edes jaksa selittää koko tarinaa, mutta lyhyesti; itsestäni riippumattomista syistä, homma ei mennyt ihan niin kuin olin ajatellut. Lenkki jäi suunniteltua lyhyemmäksi, aterioiden sopiva rytmittäminen oli työn ja tuskan takana, kasviksia söin liikaa, proteiinia liian vähän, ja mikä ärsyttävintä POP pilates jäi pakon sanelemana pelkäksi haaveeksi, huoh. Okei, no ei pakon, mutta halusin istua sen 20 minuuttia ja juoda kahvin, ihan vaan hetken olla ja hengittää. Yritin harmaasta fiiliksestä huolimatta pysyä positiivisena ja keskittyä olennaiseen, eli tekemään parempia valintoja - otin tosiaan töihin mukaan kukkakaalia ja porkkanaa, vaikka päivän kasvismäärä olikin jo periaatteessa syöty, mutta näin säästyin repsahduksilta, joten koin sen olevan ihan fiksu valinta kiireisenä päivänä. Olin alunperin ajatellut juovani viimeisen pirtelön töissä, mutta tahdoin rauhallisen hetken (yksin, kotona) ennen nukkumaanmenoa, ja niinpä herkuttelin mustikkavadelmakeylimepiepirtelöllä.
 

TORSTAI

KOTONA: (1) 1 pss + 100g mansikoita, 50g puolukoita, 46g mustikoita ja 80g raejuustoa (2) kasvissosekeittoa + raejuustoa
TÖISSÄ: (3) 1 paprika ja vähän porkkanaraastetta (4) 1 pss
KOTONA: viimeinen pirtelö klo 22.45

Miten noi oikeasti herkulliset pirtelösmoothiesoseet voi oikeasti olla noin ällöttävän näkösiä, haha!? No joka tapauksessa, hyvää oli. En tahtoisi jatkuvasti valittaa ja nalkuttaa, mutta... tänään taas huokaisin syvään ja yritin löytää sen sisäisen zen-tilani. Joskus mua nimittäin hippasen kiristää, kun kotiin ilmestyy mystisesti ruokatarvikkeita, joita itse en ole laittanut kauppalistaan, ja joita kaupasta tuojakaan ei sitten syystä tai toisesta tarvitse/käytä - vaikkapa sen takia, ettei ole muutamaan päivään edes kotona, joka on kyllä ollut tiedossa kaupassa käydessä. Kuten oon sanonut, mua ahdistaa heittää varsinkin koskemattomia safkoja biojätteisiin ja senpä takia torstaina töihin lähti evääksi yksi kaappiin ilmestyneistä paprikoista. Jotenkin mulla oli nimittin sellainen fiilis, että jos mä en sitä/niitä syö, niin ne joku päivä kävelevät mua vastaan, huoh. Tämän takia mun mielestä olisi ihan oleellista kauppalistaa tehdessä oikeasti miettiä, et milloin aikoo syödä mitäkin ja näin tavarat ostettaisiin tarpeen mukaan. Joskus vähemmän on enemmän, kröhöm, eli kaikkea ei varmaan tarvitsisi aina ottaa "varuilta" kahta tai kolmea yhden sijaan. Tämä on ollut yksi meidän ongelmista alusta lähtien, otetaan aina vähän enemmän varmuuden vuoksi, ja siihen ollaankin yhdessä yritetty nyt tehdä muutosta. Ja vielä kun jokainen parhaansa mukaan yrittäisi sitten myös pysyä siinä suunnitelmassa, voisi säästyä muutama eurokin jopa! Noooo, siinä meille viikonlopuksi small-talk aihe kertaukseen :D 

PERJANTAI

KOTONA: (1) 1 pss (2) 120g mansikoita (3) kasvissosekeittoa ja raejuustoa
TÖISSÄ: ---
KOTONA: (4) 1 pss + 70g puolukoita (5) viimeinen pirtelö klo 22.00

Mulla piti olla iltavuoro, mutta ei sitten ollutkaan, joten päivän suunnitelmat menivät taas uusiksi - töissä pyörähdin jopa kolmen tunnin verran, haha. Onneksi se kasvissosekeitto oli valmiina jääkaapissa, ihan pelastus, sillä töihin meninkin sitten justiinsa sen kolme tuntia ajateltua aikaisemmin. Tässä taas yksi syy miksi tykkäisin aina tehdä ruokaa muutamalle päivälle ja vähän vielä pakastimeenkin, varmuuden vuoksi. Toi keylimepiepirtelö on varmaan muuten yksi syy, miksi tällä kertaa on Camppailu sujunut paremmin - en ole kyllästynyt eikä mun vatsa reagoi siihen (vieläkään?) ollenkaan, vaikka nyt jo viikkotolkulla sitä juonut. Toisin alkoi nääs olemaan suklaaminttupirtelön laita - keylimepie on lisäksi tosi kätsy siinäkin suhteessa, että se sopii mun mielestä ihan kaikkien marjojen kanssa paljon paremmin kuin esim vanilja, mikä oli mulle aika järkytys. Mä oikeastaan odotan innolla tasoa 3 - mua on alkanut himottaa ajatus erilaisista smoothieista ♥.♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti